Vinn förtroende på webben

Rick Sloboda, copywriter på Webcopyplus, bjuder på sina bästa tips för att vinna förtroende på webben. Kundens förtroende vinns främst genom SEO-anpassad skrift, men tänk även på att:

1. Försäkra dig om att webbsidans navigering är utformad för dina användare
2. Håll din copywriting och design enkel och konsekvent
3. Tillhandahåll kvalitetsinnehåll (content) som är tydligt, konsekvent och objektivt
4. Försäkra dig om att din copywriting är kundcentrerad
5. Erbjud referenser och länkar till källor
6. Tillhandahåll en detaljerad “Om företaget / About us” webbsida
7. Respektera besökarnas intigritet be enbart om den information ni verkligen behöver)
8. Erbjud flera sätt att kontakta er (e-mail, telefon, fax etc.)
9. Underhåll er webbplats innehåll / content så den är relevant och uppdaterad.
10. E-handelssajter ska erbjuda digitala certifikat/privacy föreskrifter
11. Lista alla typer av samarbeten med välkända organisationer och föreningar ert företag har
12. Inkludera en policy om personlig information (privacy policy)
13. Tydliggör rekommendationer/intyg med namn på referenser
14. Publicera referensarbeten / case studies
15. Tydliggör de garantier ni erbjuder
16. Underhåll enkel navigation och snabb inladdning av webbsidor
17. Hitta och fixa brutna länkar på kontinuerlig basis
18. Döda eventuell ”hype” som kan finnas kring företaget

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt, CMS, intranät, SEO

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s