Exempel på content

Alla CMS-leverantörer snackar om värdet av ”content”, men vad betyder det egentligen?

Nystartade 1000apor.se är ett bra exempel på hur du som kund kan generera ”content”.

Alex och Calle Schulman har tagit gammalt bloggmaterial, Fantasinyheter, Stureplans Vackraste (snart?), kompisars bloggar, passande Youtube-fenomen och ytterligare exploaterat sig själva med SMS-transparens och en trianguleringsjtänst från Visibilly.
Du behöver inte skapa nytt, men utnyttja befintligt innehåll eller knyt andra till dig (se till att ha ett fungerande erbjudande/kontrakt redo!).

Content
Och vad ger det, jo, content! CMS-kunder måste tänka på samma sätt om de vill utnyttja befintliga och potentiellt material för att skapa denna eftertraktade ”content”. När de kommit så långt kommer nästa del av content, det måste återskapas kvickt. Content måste förbli levande, annars har du inget att mata in i ditt CMS-system.

Duktiga mikroentreprenören Dan Nilsson har precis startat frilansförmedlingen Contentor.se (som även erbjuder sig ladda upp innehåll på CMS) där författad content kan införskaffas snabbt och relativt enkelt.

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt, CMS

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s