CMS upphandling och utvärdering

Vilka CMS valde ni mellan? Vad baserade ni er CMS-upphandling på? Fanns där en handfull punkter ihopsatta av någon på er marknadsavdelning? Hade denna person inte gjort detta arbete tidigare kommer punkterna få svårt att leva upp till alla framtida krav som kommer ställas på ert CMS.

De mest nöjda CMS-ägarna lägger stor vikt på att utvärdera tillgängliga CMS-lösningar från Sverige och utlandet. Ett arbete som inte bör stressas fram. Det finns fler svenska företag än ni kan tro som får rulla tillbaka flera kostsamma steg och går från ett upphandlat system till nummer två på listan.

Större kunder jag jobbat med ägnade upp till 3 år med sina utvärderingar och upphandlingar. Så lång tid behöver troligtvis inte ert utvärderingsarbete ta.

Sverige har blivit bättre på CMS/publiceringssystemsutvärdring och upphandling. Det syns inte minst i omsättningen hos upphandlingskonsultbolag som Inch och Antrop samt hos konsulter som Duma.


Skärmdump över hur vi kan jobba.

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt, CMS, Drupal, EPiServer, Escenic, Polopoly, RedDot, Sharepoint

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s