MQ – från flash till text för SEO och tillgänglighet

Butikskedjan MQ:s webbplats går från helt baserad på Flash och JavaScript till att presentera mode på en tillgänglig och ”sökmotorvänlig” EPiServer.

Göteborgs- och Stockholmspartnern Netrelations står bakom förändringen.

Men speciellt framgångrik i sökmotorerna verkar inte MQ vara. Slogantiteln ”varumärken” (Big fan of varumärken), som borde vara ett värdeord, tillsammans med termen ”kläder” ger enbart en sen träff. Och då inte till MQ utan till Netrelations egna nyhet om sajten.

Apropå ämnet, här finns fler tips om att SEO-anpassa er EPiServer webbplats.

1 kommentar

Filed under CMS, EPiServer

One response to “MQ – från flash till text för SEO och tillgänglighet

  1. Hej Martin,

    Om du söker på några av MQs varumärken, t ex ”ben sherman”, ”lyle & scott”, ”miss sixty”, ”fornarina” eller ”marco macali” m fl, ser du att mq.se kommer upp bland topp 10 på Google. Ordet ”varumärken” är inte lika intressant i sammanhanget.

    mvh

    /Anton

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s