Capgemini tar fram nya Coop.se

Som vanligt får ni de senaste insidernyheterna i denna blogg. Coop har valt att samarbeta med Capgemini när det gäller att ta fram sin nya innovativa site coop.se.

Cap Gemini
Affären följde på den förstudie, tillsammans med Coops marknadschefer och webbteam, som Capgemini genomfört under våren.

Syftet var att säkerställa att deras vision och mål för coop.se kan uppfyllas och att rätt teknik supportar detta. Målbilden är:

”En mer interaktiv centraliserad och varumärkesdriven sajt men med mycket flexibilitet och möjligheter att också möta den lokala butikens/ marknadens behov och krav.”

Coop lanserade tidigare i år Mataffaren.se. En ASPX-sajt baserad på e-handelsplattformen Wipcore. Det ledde självklart till att CMS-valet senare föll på Microsoftprodukten EPiServer.

Gamla Coop.se är ett trist Konsum.se-arv i Microsoft ASP. Bl a finns länkar i versaler. Inte bra. Coop.se ligger i skrivande stund i CMS:et CCMS.

Jag mailade för övrigt Coops Mataffaren ansvarige, KF Näthandel AB VD Claes Hessel, och frågade om val av E-handelsplattform/CMS i april. Men i mailsvaret verkade han inte veta vad dessa ord betyder.

1 kommentar

Filed under CMS, EPiServer

One response to “Capgemini tar fram nya Coop.se

  1. Borde det inte vara dags för lansering av ovan nämnda projekt snart? Vi vill ju inte att Coop, som tidigare kryssat mellan kostsamma webbfloppar (http://www.idg.se/2.1085/1.116925), får en på tok för dyr ny sajt.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s