Så ska annonshanteringen skötas

Hd.se gör det redan. Går enterprise (inte bara Gmail och Calendar) med Google gällande mer än Analytics. De låter sökjätten numera sköta sajtens hantering av annonser. Strunta i open source varianten openX och titta istället på Google Ad Manager.

Den relativt nya, gratis lösningen är både enkel, enkelt att migrera till och lätt att bygga ut. Fördelar med AdWords-kopplingen är interna prioriteringar. Regler sätts upp för att fylla annonsbanken med,i fallande ordning:

  • Exklusivt material
  • Tradedoubler-länkar
  • AdWords och
  • Good-will annonser

Dessa kan automatiskt populeras även beroende på hur pass populär en annons är. Vill ni kan annonsörer husera själva, i en begränsad variant, direkt i systemet.

Det gör förhoppningsvis att en annons antal views maximeras. Både med hjälp av teknisk och manuell påverkan.

1 kommentar

Filed under CMS, open source, Web2.0

One response to “Så ska annonshanteringen skötas

  1. Såg för övrigt att även IDG.se (Robert!) börjat inkludera AdWords i sina sökresultat…

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s