Mediajets skyltfönsterreklam har slocknat

Jag ska försöka att inte glida för långt ifrån CMS-spåret, men reagerade på att Mediajets skyltfönsterreklam i Stockholm har slocknat. Ytterligare en högkonjunktursaffärsidé som just nu verkligen får visa vad den går för. Men ser släckt ut, som sagt.
media_skyltfonster
Släckt vare här

Idén var att ställa ut en ganska tung LCD-skärm i ledig skyltfönsteryta (tog upp nästan ett halvt fönster) på trafikerade innerstadsgator. Vilken typ av verksamhets skyltfönster det var spelade ingen roll. Tobakskiosker, mindre matvarubutiker och en och annan fastfoodrestaurang nappade. Och det verkade funka i några månader. Det ser inte bra ut att exempelreklamen på hemsidan senast uppdaterades i somras.

Mediajet, med vd Jamil Taha Garib, skriver själva att de hade 50 installationer uppe i april. Mediamarkt var den mest namnkunniga annonsören. Bolaget grundades 2007.

1 kommentar

Filed under Övrigt, CMS

One response to “Mediajets skyltfönsterreklam har slocknat

  1. Hej…Mediajet har varit i södertälje och sålt ca 30-40 skärmar men sedan ej satt igån de och blåst privata företagare i miljonbelopp.

    Undrar ifall du vet ngt om denna Jamil Garib

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s