PlayAd – Vill konsumenterna ha on demand TV-reklam?

Lever vi inte i zappnings, TiVo- och torrent/fildelnings tider, där konsumenterna gör allt för att slippa TV-reklam? PlayAd tror motsatsen och har lyckats lägga ut sin reklamfilmsspelare som content på flera stora sajter. 1000apor.se är en publisher där spelaren fått attraktivt startsideutrymme.

De erbjuder tom. prenumerationer av nya reklamfilmer.

Motprestationen är mätbara impressions, clicks och visningar som reklamfilmsavsändarna givetvis får betala för.

I dagsläget finns flera stora reklamköpares alster med i PlayAd spelare. Tjänsten drivs av Creative Section Sweden AB som gick -267 000 SEK back förra räkenskapsåret.

Kanske ett bolag för krisande Tradedoubler, med kassa, att titta närmare på? Det gamla bolaget, grundat 1999, verkar behöva lite fräschare idéer.

Nu har även Resumé hakat på.

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt, CMS, webb-tv

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s